ضرورت تربیت دینی ونقش مادر در تربیت دینی

مذهب بزرگترین منبع تربیت در خانواده است وهمه فعالیت ها و رفتار اعضای خانواده بر روی آن استوار است و دلیل  هر امری در یک خانواده مسلمان بدان مربوط می شود .

اینکه خانواده های اسلامی سعی دارند همه مسائل زندگی را بر اساس فرامین مذهبی انجام دهند بدان نظر است که معتقدند نیروی کنترل کننده ای است که آدمی را از شهوات و تمایلات نابود کننده که مسلط بر آدمی هستند باز می دارد و زمینه را برای بهره مندی از عقل فراهم می سازد .مذهب به آدمی ایده ال می دهد واز موهو مات وتخیلات دور می سازد . افکار و اندیشه صالح در آدمی به وجود می آورد و انسانی متعالی و در جهت کمال می سازد.مذهب موجب ایجاد قدرت کلمه است و آدمی با استفاده از استعداد صعود که در نهاد او است می تواند از مرحله ی حیوانی اوج بگیرد وبه جنبه الهی برسد.

بر این اساس تربیت دینی برای طفل امری ضروری وحیاتی است.او در زندگی آینده نیازمند به ستون پایداری است که به هنگام تزلزل بدان متکی شود و درمسیر هدف نلغزد وایمان و عقیده چنین ستون پایداری برای اوست.از سوی دیگر آدمی در مواجه با مشکلات و حوادث زندگی اگر در عین تلاش شکست بخوردنیازمند به قدرت تسلّی بخشی است ومذهب چنین زمینه را برای آدمی فراهم می سازد .

نتیجه کلی تربیت دینی به خاطر این اهداف و دیگر این اهداف در زمینه ی تکلیف و انجام وظیفه برای کودک امری ضروری است و باید از خانواده شروع شود.

ادامه دارد…..

 

 

موضوعات: اخلاقی و تربیتی, خانواده  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...