راهكار١
تا ده بشماريد_از طرف مقابل بخواهيد چند دقيقه به شما فرصت فكر كردن و مشورت كردن بدهد ،با اين كار چند هدف را دنبال ميكنيد هم فرصت سنجيدن موضوع را پيدا ميكنيد و هم به طرف مقابل ميفهمانيد كه جواب شما ممكن است منفي باشد و وي را براي پذيرش جواب منفي احتمالي آماده ميكند
نه گفتن يا دادن جواب منفي مودبانه
راهكار٢
نه گفتن را با اظهار نظر مثبت همراه كنيد_ نه ولي ازينكه چنين پيشنهادي داديد متشكرم.چنين جمله اي نشان دهنده ي قدرداني از ملاحظات فرد مقابل است.
نه گفتن يا دادن جواب منفي مودبانه
راهكار٣
دوپهلو حرف نزنيد_فكر نكنيد اگر جواب منفي ميدهيد مقصر هستيد ،پس مِن ومِن نكنيد مثلا نگوييد فكر نميكنم بتوانم يا احتمالا نميتوانم، اين جور پاسخ دادن نشان ميدهد كه هنوز تصميم نگرفته ايد و باعث ميشود طرف مقابل به متقاعد كردنتان ادامه بدهد و باعث طولاني شدن بحث و احتمالا ناراحتي طرفين شود.
 
نه گفتن يا دادن جواب منفي مودبانه
راهكار٤
در رابه روي درخواست هاي آينده باز نكنيد_يا از پيشنهادي استقبال كنيد يا جواب قاطع نه بدهيد
 
#ارتباط_با_فرزندان
هر روز و در همه ي موارداز ‘كلمه ي جادويي ‘لطفا’ استفاده كنيد ،با اين كار دستورتان تبديل به درخواست ميشود . اين لحن بهترين راه درخواست از نوجواني است كه براي همه ي چيز ميخواد بحث كند ، بعد از مدتي متوجه ميشويد كه لحن نوجوان لجوج شما هم كم كم عوض ميشود وگارد او باز تر ميشود.

 
اصول سلام و احوال پرسي
بهتر است هنگام سلام كردن اندكي حتي چند ثانيه بايستيد ،در چشمان طرف مقابلتان نگاه كنيد و واضح و رسا سلام و احوال پرسي كنيد به اين فكر نكنيد كه وقتتان اندك است يا ديرتان شده است ، اين كار شايد ١٠ ثانيه از وقت شما را بگيرد ولي فرد مقابلتان تا پايان عمر تحت تاثير فرهنگ و ادب شاهزاده وار شما قرار ميگيرد.
 
سلام و احوال پرسي رسمي
چگونه بين سلام عليك خودموني و رسمي افتراق قائل بشيم؟
در سلام عليك رسمي شما بايد عبارت و كلماتي كه انتخاب ميكنيد متناسب با نوع رابطه ي شما و فرد مقابلتون باشه ولي در كل با يك ترفند ساده شما ميتوانيد بدون هل شدن با همكار، مدير يا همسايتان سلام و عليك داشته باشيد كافيه فقط در پايان جملات متداول نام يا عنوان طرف مقابل را ذكر كنيد . مثلا سلام جناب مدير … يا حال شما چطور است خانم منشي
 
#نامزدي
دختران جوان بدانيد مردتان با همه شرايط و نواقص شما كنار مي آيد مگر غر غرو بودنتان!
باز هم تكرار ميكنيم يك شاهزاده با وقار به هيچ وجه احتياجي به غرغر كردن،جيغ و داد و بدگويي ندارد

 
#مودب باشید
اگر از كسی خوشتان نمی آید و از رفتارش ناراحت هستید نبايد شأن و منزلت خود را تا سطح اجتماعی آن فرد تنزل دهید. پرنسس وار مودب و بانزاكت باشید اين بهترين راه اثبات برتري شما نسبت آنهاست.

 
وسط صحبت كسی نپرید
پیش از آنكه اظهار عقیده ای بكنید، اجازه دهید صحبت دیگران به پایان برسد. میان صحبت كسی پریدن نشانه بی نزاكتی و برخوردار نبودن از مهارت های اجتماعی فرد است. اگر نمی خواهید خودبین و ازخودراضی به نظر آیید، هیچ گاه صحبت كسی را قطع نكنید و هرگاه كه ناچار به انجام این كار شدید حتماً با گفتن جمله «معذرت می خواهم»، اقدام به انجام آن كار كنید
 

كنترل خشم
زمان عصبانيت كنترل خودتان را به دست گیرید
زمانی كه شما كنترل اعصاب خود را از دست می دهید و به همه نشان می دهید قادر به كنترل احساسات و هیجانات خود نیستید. صدایتان می لرزد، ضربان قلبتان بالا می رود، دهانتان خشك می شود و آنچه كه از دهانتان در می رود كنترل نشده و گاه آن چیزی نیست كه می خواهید بگویید .
يك پرنسس با اصالت هرگز نياز به عصبانيت براي به كرسي نشاندن حرف خود ندارد
مطمئن باشيد با عصبانيت چيزي بدست نمي اوريد و فقط ديگر ان انسان باوقار در ذهن اطرافيان نيستيد.

 

موضوعات: مختلف  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...