شعبان ماه بسیار شریفی است و منسوب بحضرت سید انبیاء (ص)، و آن حضرت این ماه را روزه می داشت و وصل می کرد به ماه رمضان و می فرمود: شعبان ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت او را واجب شود، و از حضرت امام صادق(ع) روایت شده که چون ماه شعبان داخل می شد حضرت زین العابدین(ع) اصحاب خود را جمع می نمود و می فرمود ای گروه اصحاب من می دانید این چه ماهی است ؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول(ص) می فرمود شعبان ماه من است پس روزه بدارید در این ماه برای محبت پیغمبر خود و برای تقرب بسوی پروردگار خود، بحق آن خدائی که جان علی بن الحسین بدست قدرت اوست سوگند یاد می کنم که از پدرم حسین بن عل(ع) شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمومنین (ع) که هر که روزه دارد شعبان را برای محبت پیغمبر خدا و تقرب بسوی خدا دوست دارد خدا او را و نزدیک گرداند او را بکرامت خود در روز قیامت و بهشت را برای او واجب گرداند.

موضوعات: جوادالائمه(ع)  لینک ثابت
نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

شهادت باب الحوائج موسی بن جعفر علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.

علي بن ابي حمزه گويد: امام كاظم عليه السلام را ديدم كه مشغول كار و فعاليت در زمين خودش بود به گونه اي كه عرق بر بدنش جاري بود به او عرض كردم فدايت شوم ديگران كجا هستند كه شما اينگونه به زحمت افتاديد؟ حضرت فرمودند: اي علي ! كسي كه بهتر از من و پدرم بود با دست خود در زمين كار مي كرد. عرض كردم : او چه كسي بود؟
امام عليه السلام فرمود: رسول خدا اميرالمومنين عليه السلام و پدران من همه بادست خود كار مي كردند و البته كار كردن عمل پيامبران و جانشينان آنها و بندگان شايسته خداوند است.

1391/03/27 @ 12:54
نظر از: الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد/عطر نفس بقية الله آمد/ با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسين/ يك ماه و سه خورشيد در اين ماه آمد. موفق باشید.

1391/03/24 @ 10:24


فرم در حال بارگذاری ...