چگونه با افراد بی حجاب برخورد کنیم تا آن ها را به سوی حجاب واقعی جذب کنیم ؟ طوری که با میل خود و با افتخار حجاب داشته باشند

 

پاسخ:‌ ?در ابتدا باید با اخلاق اسلامی‌و برخوردی دلسوزانه و محبت آمیز، اطمینان و اعتماد آنان را جلب نمائیم.

?بی حجابی یا بدحجابی هنجاری نیست که بتوان به راحتی و در مدت زمان کوتاه بر آن غلبه نمود، همان طوری که در دراز مدت میهن ما با این مفسد و بلای اجتماعی درگیر شده است، مبارزه با آن تا ریشه کن نمودن این بلای اجتماعی در دراز مدت امکان پذیر خواهد بود.

♦اگر زمینه های فرهنگی عوامل بدحجابی شناخته نشودو بستر لازم برای مقابله عاقلانه با آن فراهم نگردد، توفیقی در این ارتباط فراهم نخواهد شد.

 شخص بدحجاب بالاخره باید بفهمد شخصیت انسانی زن در چیست‼؟ آیا بدحجابی یا بی حجابی نوع فقر فرهنگی نیست؟ آیا بدحجابی نوعی توهین به شخصیت و منش زن و باورهای اصیل دینی او نمی‌گردد؟ آیا حجاب برای زن محدودیت است یا مصونیت؟ باید متون اسلامی‌ما که از حجاب سخن می‌گویند برای او معرفی گردد.

☑برخوردها منطقی و عاقلانه باشد نه ضربتی و خشونت آمیز. در این امر باید بی حجاب بفهمد ما خیر و صلاح او را می‌خواهیم. باید باور کند ما که به حجاب به عنوان دستوری اسلامی‌معتقدیم خیلی بهتر از او نیستیم و مصلحت او را می‌خواهیم و خوشبختی او را طلب می‌کنیم. ما پزشک و طبیبی مهربان و دلسوزیم نه معترض و مخالف و صرفاً انتقاد گرد.

 

♥باید او را به سوی قرآن که آیات مهمی‌در مورد لزوم حجاب دارد جلب نمائیم. تا نظری عاشقانه و متعهدانه نسبت به قرآن و روایات در مورد حجاب پیدا کند. از طرف دیگر او باید بپذیرد در کشور ما که با قوانین اسلام اداره می‌شود و خواست اکثریت جامعه لزوم پوشیدگی و حجاب است به نظر این اکثریت باید احترام گذارد و به آن عمل کرد. او باید بپذیرد فساد و بی بند و باری نیز می‌تواند معلول عارضه ای به نام بدحجابی یا بی حجابی هم باشد. پس باید با این عارضه اجتماعی مقابله ای منطقی و دردمندانه و دلسوزانه داشت. بالاخره ریشه کن کردن این بلیّه اجتماعی برنامه، زمینه سازی و اجرای منطقی و حساب شده می‌طلبد

??و در این راستا همه عوامل اجرائی لازم باید هماهنگ با هم وارد عمل شوند. رسانه های جمعی از قبیل صدا و سیما و مطبوعات، اجتماعات مذهبی و مبلغان دینی به وظیفه خود در این رابطه عمل نمایند. عوامل اجرائی آموزش لازم را ببینند که با برنامه صحیح و روش مطلوب بدون هرگونه پرداختن به روشهای خشونت آمیز و از روی دلسوزی وارد عمل شوند. مردم هم از حمایت لازم خودداری نکنند. ?منابع و کتب اسلامی‌در رابطه با حجاب مثل کتاب (مسئله حجاب) استاد مطهری و غیره در اختیار افراد بدحجاب قرار گیرد تا این مبارزه نتیجه ای مطلوب و ثمربخش داشته باشد.

 

موضوعات: فرهنگی- اجتماعی - مذهبی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...