کلیدهایی برای قلب همسرم

 

همسرانی که در روابط خود مشکل دارند، ممکن است پیش از بهبود بخشی، به برخی تغییرات جدی نیاز داشته باشند تا …

 

 

اساساً همه افراد، حتی اگر بسیار هم با یکدیگر همراه باشند، می‌توانند از نکات کوچکی که برای بهتر کردن روابط وجود دارند، استفاده کنند کسانی که در روابط خود مشکل دارند، ممکن است پیش از بهبود بخشی، به برخی تغییرات جدی نیاز داشته باشند.

 

افرادی که خوب رابطه برقرار می‌کنند، همیشه با استفاده از تغییراتی جزئی می‌توانند ارتباطشان را با دیگران بهتر کنند. از سوی دیگر، این مسائل کوچک است که جمع شده و کیفیت و صفات این رابطه را تعیین می‌کنند. بنابراین، حتی اگر رابطه شما را نمی‌توان به عنوان نمونه‌ای کاملاً مناسب توصیف کرد، انجام نکات ریز لیست شده در این مطلب یا نکاتی از این دست که ممکن است بتوان آن‌ها را از حاشیه بیرون آورد و از سیم به زر تبدیل کرد را عادت خود سازید.

 

بیان احساسات

شما به طور حتم همسرتان را دوست دارید و او هم این را می‌داند، اما این بدان معنا نیست که او نیاز به شنیدن آن ندارد. «اساساً دریافته‌ام که میزان ابراز علاقه به همسرم با میزان صمیمیت من با او کاملاً متفاوت است. اگرچه فکر می‌کنم احساس صمیمیت است که نسبت به دیگر روش‌های موجود، مرا به بیشتر بیان کردن آن ترغیب می‌کند. هر راهی به او این اجازه را می‌دهد که بداند من همیشه به او فکر می‌کنم.»

 

چیزی که در اینجا باید در مورد آن احتیاط کرد، تکرار بیش از حد این رفتار است. به خصوص اگر طرف مقابلتان در آن زمان با شما احساس نزدیکی نکند.

 

چند نکته:

 

* پیوسته به دنبال یک رابطه در حال رشد باشید، در پیشرفت مثبت ارتباطات، توقف جایز نیست.

 

*برای او این حق را قائل باشید که بتواند احساسات مختلفی داشته باشد.

 

*سعی کنید به تعریف خوشبختی از دیدگاه همسرتان دسترسی پیدا کنید.

 

*شما می‌توانید از زندگی کردن با مرد خود لذّت ببرید، بدون آنکه خود و خواسته‌هایتان را به فراموشی بسپارید.

 

 

میزان وابستگی و دلبستگی یک زن می‌تواند قابلیت‌های شوهرش را برای توجه نشان دادن به او تحت‌الشعاع قرار دهد. به راستی شما می‌توانید میزان دوست داشتن خود را با متوقف کردن هر کاری که به آن مشغول هستید و توجه به همسرتان، ابراز کنید

 

هرگز گفتگو را فراموش نکنید

چند نکته:

 

* گاهی گفتگوی متعادل می‌تواند قفل‌هایی که بر زندگی عاطفی همسرتان زده شده، باز کند.

 

* گفتنی‌ها را بگویید، امّا به موقع! منتظر نمانید به این امید که شاید روزی خودش متوجه شود.

 

* صادق باشید، چون تنها در این صورت است که حق دارید از همسرتان توقع رفتار و گفتار صادقانه داشته باشید.

 

موضوعات: خانواده  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...