نوید شاهد فارس: شهيد غلام عباس کرمی در یازدهم فروردین ماه 1338 در خانواده ای متدين و مذهبی در روستای شهر ميان از توابع شهرستان اقليد به دنيا آمد . از همان کودکی علاقه شديدی به اسلام و مسائل اسلامی داشت . دوران ابتدائی را در همان روستا پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصيل به اقلید رفت .


با اوج گيری انقلاب شکوهمند اسلامی وی بسيار فعال و پر شور در تظاهرات و راهپيمائی ها شرکت نموده و ديگران را نيز به شرکت در فعاليت ها تشويق می کرد و عامل بسيار مهمی در آگاهی روستا بود . با پيروزی انقلاب وی وارد سپاه پاسداران شد و در مدت حضور در سپاه تا زمان شهادت شاهد خدمات ارزنده  اين شهيد گرانقدر باشيم .

وی زياد اهل مطالعه بود به طوری که در زمان شهادت همرزمانش وقتی در جمعی می نشست ساکت و سر به زير بود . از مطرح شدن بيزار ، بسيار قانع و ساده بود و بسيار کم صحبت می کرد و بيشتر به مطالعه و فکر می پرداخت . هيچ چيز او را مضطرب و هيجان زده نمی کرد و در هر شرايطی آرامش روحی داشت . ايشان به دفعات به جبهه ها اعزام و مسئوليت های مهمی بر عهده داشت از جمله: جانشين گردان پياده در تيپ احمد ابن موسي ، فرمانده گردان پياده در تيپ 35 امام حسن (ع) جانشين معاونت عمليات تيپ 35 امام حسن (ع) . غلامعباس در این عملیاتها چندين دفعه نيز مجروح گرديد . اما هيچ گاه از ادای وظيفه ی خطير خود غافل نبود.

شهيد غلامعباس کرمی در وصیت نامه اش می نویسد:
اي خانواده هايي که شهيد داده ايد در راه اسلام و اي آن هايي که مؤمن به انقلاب هستيد بايد شهيد دهيد و شما حافظ راه شهيدان خود شويد و حفظ کنيد ولايت فقيه را بر مبناي حکومت اسلامي و از بين ببريد منافق هاي که ضد ولايت فقيه يعنی ضد اسلامند.

وی در وصیت نامه دیگرش خطاب به امت ایران می نویسد:


جنگ امروزه فرزندان اسلام، نه از روی لجاجت و راحت طلبی و نه برای آزادی، که غرب و شرق گرفتار آن هستند بوده و نه برای توسعه خاک و کشور داری و قتل و تخريب و قدرت طلبی بلکه فقط و فقط برای اطاعت از مالک ملک رب العالمين که نشر اسلام محمد(ص) به ما تکليف کرده با اين که می دانيم اسلام حد و مرزی ندارد که در يک جا متوقف شود که طبق گفته حجت خدا امام معصوم اگر در آن سوی دنيا که دورترين نقطه است به شما مظلومی دار مظلوميت سر بدهند و ما بتوانيم به او کمک کنيم ولی کوتاهی کنيم مسلمان نيستيم.

و سرانجام شهيد غلامعباس کرمی در نهم اسفند ماه 1366 در منطقه بصره به درجه رفيع شهادت نائل گرديد . از اين شهيد گرانقدر دو فرزند به يادگار مانده است .

 

موضوعات: مختلف  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...