مادرکسی است که امر پرورش فرزندان را در دوران حمل وپس از آن بر عهده دارد ودر انجام این وظیفه بدون هیچ چشمداشت مادی ومعنوی کوشاست.مراقبت های در دوره ی کودکی،شب زنده داریها وبیداریهای او به خاطر فرزندان بدان نظر نیست که این کودک روزی رشد کند وزیر بازوی او را بگیرد. او چه بسیار از اوقات که جان خود را صرفاً به خاطر طفل به خطر می اندازد وجز خیر وخوشی او را نمی طلبد.بر این اساس میتوان گفت مادر فرشته ای است آسمانی که در عالم بشری با جسم عاریتی زندگی سر می کند و دارای تجلی مهر و عطوفت و قدس وصفای ملکوتی است.

مادری حالتی است که صفات عالی جمال را در پرورش فرزند می داند ودر این راه از همه زمینه ها و امکانات شخصی گذشت می کند و از هر گونه آسایش ولذتی را صرف نظر کرده ودر طریق وصول به هدف حمایت از فرزند زشت وزیبا را از هم باز نمی شناسد.

مادری فضیلتی است ملکوتی،ناشی از عالم قدس که در وجود انسان خاکی تجلی می کند ودرآن صراحت و صداقت ،مهر وصفا،عدل وتقوا به عالی ترین وجه خود عیان می شود ودر راه خیر و سعادت فرزند بدرقه می شود به همراه نام مادر ،فضیلت،عشق ورزی،ابراز خلوص،گذشت از مال،صرف نظر کردن از شهرت وآسایش است.

          مادری فنی است عمیق همراه با مبانی دقیق که دردرون زن خانه دارد و روز به روز به سوی کمال  وتخصص می رود واعمال این تخصص بدون هیچ گونه  چشمداشت است.فنی است که غفلت واشتباه درآن موجب تباهی نسل وفساد جامعه می گردد و مراقبت از آن جامعه ای خیر خواه ومتکامل پدید می آورد.

مادری هنری است ظریف،توام با ریزه کاریهای بسیار که اعمال آن در طول زمان آن را دقیق تر و تخصصی تر می کند و شاهکار عملی این هنر فرزندی است نیکو پرورش یافته،عادل،نیکو کار،با تقوا،متکامل که در مسیر حق گام بر می دارد.

مادر دارای محبتی است بلا شرط ،محبتی توام با دخالت احساس و گاهی بدون دخالت عقل،با شدت و قدرتّی فوق العاده که از مهم ترین جلوه های حیاتی بشر است.

مادر دارای عواطفی است سرشار ومهرانگیز که همراه با خود شکنی برای تربیت فرزند است واین عاطفه در راه نجات فرزند از خطر و حتی تسلیم خود به خطر به همان منظور اعمال می شود.

         مادری دارای فداکاری وگذشت است  واین فداکاری از مظاهر بر جسته شرف مادری است که در آن گذشت از خود و رسیدن به دیگری مطرح است.

         حقیقت زندگی مادر عشق ورزیدن،دوست داشتن،نادیده گرفتن،گذشت کردن وفداکاری است وجز مادر کیست که چنین باشد؟

 

موضوعات: خانواده  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...