دربارۀ آیندۀ جهان سه دیدگاه کلی مطرح می باشد که دیدگاه سوم باور دارد که بشر روزبه روزبه رشد عقلانی، عاطفی، فکری، فرهنگی و دینی می رسد وآیندۀ جهان، مملو ازسعادت ،کمال، راستی، پاکی است و بشر به وسیلۀ کسب آگاهی های علمی، فلسفی و معرفتی حقیقت را کشف می نماید وحیات انسانی والهی را در پیش خواهد گرفت. بینش قرآنی و اعتقاد به ظهور منجی موعود، دیدگاه سوم را تأیید می کند، آیاتی که در قرآن دربارۀ مصلح جهانی آمده سرشار از خوش بینی وامیدواری به آیندۀ بشراست.
با این پیش فرض باید گفت که انتظار دو گونه است: منفی ومثبت، زمانی که بصورت منفی منتظریم بدبینی تاریخی داریم، چون معتقدیم که نظام زندگی در استقرار وتقویت و توسعه فساد است،اما اگر بصورت فعال ومثبت منتظر باشیم به تاریخ وآینده آن خوش بین هستیم، زیرا باور داریم که در نظام جبری تاریخ پیروز قطعی؛ عدالت است واین امر نشان می دهد که اعتقاد به انتظار منفعل وانتظارفعال چقدر با هم متضادند.

مذاهب می گویند: بشریت در آینده به درجه ورتبتی خواهد رسید که تابعیت از هوا وهوس وتابعیت از فرد را به کناری خواهد گذارد. همه تابع قانون خواهند شد ، آن هم قانون خدایی که درآن کینه جویی، بدخواهی، بالا بردن فردی به ناحق وفرو گذاردن حق کسی مطرح نباشد. اسلام دربارۀ آینده دیدگاه روشنی دارد. مستندات آن از سوی وحی است وبا خرافات وجعلیات آمیخته نشده است، زمان آن به ما نزدیکتر از دیگر مذاهب است واطلاعات ما از آن دیدگاه بیشتر و روشنتر است. بصورت خلاصه و مختصر می توان گفت بینش اسلام متوجه سیر صعودی وتکامل جامعه است؛ بینشی که در این زمینه هست، بینش انقلابی و ویرانگر نسبت به فساد وشورانگیز در امت برای ایجاد آن جامعه نمونه ومورد نظر است.

موضوعات: جوادالائمه(ع)  لینک ثابت
نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

سلام و تبریک به مناسبت دهه کرامت
انشاالله منتظر واقعی حضرت باشیم

1394/05/25 @ 21:32
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

باسلام وتشکر فراوان از شما بابت به روز بودن وبلاگتان

هدف ما ارتقا سطح کیفی وبلاگستان در کنار افزايش کمي آن است.
براي پيشرفت وبلاگتان در ابتدا ظاهر وبلاگتان را مرتب کنيد از چينش ابزار کناري گرفته تا نوع فونت و نوع قلم (فونت tahomaو قلم شماره3) مطالب تايپ شده و استفاده از تصوير متناسب با موضوع در حالت وسط چين و…

براي آگاهي بيشتر از چگونگي انتخاب مطالب منتخب لطفا لينک زير را مطالعه فرماييد.
http://news.kowsarblog.ir/?p=108217&more=1&c=1&tb=1&pb=1
در انتخاب مطالب منتخب بر انيم تا مطلبي منتخب شود که از هر لحاظي منتخب باشدهم از لحاظ محتوا وهم چينش ظاهري مطالب . نکته قابل توجه :عنوان مناسب براي مطلب ارسال روي وبلاگ ظرافت خاصي را مي طلبد لذا توجه کافي را دراين مورد مبذول فرماييد . (کوتاه و در عين حال جذاب.)
برای آشنایی بیشتر با محیط کوثر بلاگ لینک زیر را مطالعه فرمایید.
http://news.kowsarblog.ir/?p=148666&more=1&c=1&tb=1&pb=1
ان شا الله شاهد پيشرفت وبلاگتان باشيم.
از عنوان و مطلب خوبي که انتخاب کرديد متشکرم.
جهت مطالعه و استفاده کاربران، در قسمت منتخب ها نيز درج کرديم.
موفق باشيد.

1394/05/24 @ 19:19


فرم در حال بارگذاری ...