سزای سستی در نماز

ازسرورزنان جهان حضرت فاطمه زهرا دخترسرورپیامبران (ص)نقل شده که ازپدر گرامیش سوال فرمود:پدرجان جزای آن زن ومردی که نسبت به نماز سستی کند چیست؟

پیامبر گرامی اسلام فرمودند:ای فاطمه جان.هرمرد و زنی که به نماز اهمیت نداده ونسبت به نماز سستی بورزند خداوند اورابه پانزده بلا دچار می کند که 6بلایش دردنیا و3بلادر قبر و3بلا درروز قیامت خواهد بود.

امابلاهایی که دردنیا گرفتارش می شوی:1-خداوندبرکت از عمرش برمی دارد2-برکت راازرزقش برمی دارد3-سیمای صالحین راازصورتش تغییرمی دهد(شباهت ظاهری هم به خوبان ندارد)4-دربرابرعمل خوبی که انجام دهد پاداشی نخواهد داشت 5-دعایش به آسمان بالا نمی رود6-از دعای صالحین وخوبان هم فایده ای نمی برد وبه او هم بهره ای نمی رسد.

اما بلاهای در قبر:1-خداوند ملکی رابر اومسلط می کند تا شکنجه اش کند.2-قبرش وتنگ ودر فشار خواهد بود3-قبرش تاریک خواهد بود.

واما بلاهائی که روز قیامت دچارش می شود:1-خداوند ملکی رابراومسلط می کند تا اورا به صورت بر زمین بکشاند در حالیکه همه خلائق به او نگاه می کنند2-در رسیدگی به حسابش سختگیری می شود3-خداوندبه اونظررحمت نمی کند واورا پاک نمی فرماید وعذاب دردناکی برای اوخواهد بود.

                                                                             فلاح السائل ص 220

موضوعات: جوادالائمه(ع)  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...