خواص انجیر: ۴۵ خاصیت انجیر برای پوست ، مو، و سلامتی

خواص انجیر پرشمار هستند ، از کاهش وزن تا جنگ با سرطان. در این نوشتار با خواص انجیر آشنا می شوید که تا به حال نمی دانستید. بیایید ابتدا با ماهیت این میوه آشنا شویم. انجیر میوه‌ای فصلی و بومی یونان و افغانستان است و به خانواده‌ی توت تعلق دارد. این میوه یک دهانه یا چشم دارد، که به رشد آن توسط افزایش ارتباط با محیط زیست کمک می‌کند. انجیر در رنگ‌های مختلف در دسترس است: زرد، بنفش، قرمز، سیاه، و سبز. دارای پوست صاف و گوشت آبدار همراه با دانه‌های کوچک ترد است. این نوشتار را بخوانید تا بیش‌تر با خواص انجیر، این میوه‌ی خوشمزه و آبدار، برای مو و پوست و سلامتی آشنا شوید.

 

خواص انجیر برای سلامتی
۱. سلامت قلب
انجیر منبع بسیار خوبی از پتاسیم است، یک ماده‌ی معدنی که به کنترل سطح فشار خون کمک می‌کند. فیبر محلول، پکتین، موجود در این میوه آزادانه در بدن حرکت می‌کند و از کلسترول جلوگیری می‌کند. ثابت شده‌است که برگ انجیر سطح تری‌گلیسیرید را در بدن کاهش می‌دهد، و از حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند. انجیر خشک حاوی فنول، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می‌دهند.

کاهش کلسترول
انجیر حاوی پکتین، نوعی فیبر محلول، است. وقتی فیبر وارد دستگاه گوارش می‌شود، در طول مسیرش به سمت روده‌ی بزرگ توده‌های اضافی کلسترول را جارو می‌کند و به همراه خود به سمت انتهای روده‌ی بزرگ می‌برد و به این ترتیب، از بدن خارج می‌کند. هم‌چنین پکتین موجود در انجیر به عنوان فیبر محلول، به بهبود وضعیت اجابت مزاج کمک می‌کند. انجیر جزء خوراکی‌هایی با بیش‌ترین میزان فیبر است، به همین دلیل می‌تواند به عنوان ملین عمل کند. وجود مقدار زیاد فیبر در رژیم غذایی‌تان با پیشگیری از برخی سرطان‌های دستگاه گوارش نظیر سرطان روده‌ی بزرگ می‌تواند به سلامت عمومی‌تان کمک کند.

پیشگیری از بیماری کرونر قلب
انجیر خشک حاوی فنول، امگا-۳ و امگا-۶ است. این اسیدهای چرب خطر بیماری کرونر قلب را کاهش می‌دهند. به علاوه، برگ‌های انجیر بر سطح تری‌گلیسرید موجود در بدن (یا همان چربی خون) افراد تاثیری چشمگیر دارد. برگ‌های انجیر تری‌گلیسرید خون را مهار می‌کنند و میزان آن را در بدن کاهش می‌دهند. تری‌گلیسرید از دیگر عوامل موثر در بروز انواع بیماری‌های قلبی است.

پیشگیری از فشار خون
آدم‌ها معمولا سدیم را از طریق مصرف نمک وارد بدن می‌کنند؛ به این ترتیب، مصرف بالای نمک و کاهش میزان مصرف خوراکی‌های حاوی پتاسیم، یعنی کاهش پتاسیم و افزایش سدیم، می‌تواند به فشار خون منجر شود. انجیر سرشار از پتاسیم است ولی سدیم اندکی در خود دارد؛ از این رو، نیروی دفاعی قدرتمندی در برابر فشار خون و آثار مخرب آن تلقی شود؛ و هم‌چنین باعث آرامش و تمدد اعصاب‌تان نیز می‌شود.

 

 

 

 

موضوعات: مختلف  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...