اگر پوستی خوب و بدون لک می خواهید پس این موارد را حذف کنید!

ارتباطی خاص بین چیزی که میخورین و ظاهر پوستتون وجود داره. در حقیقت ، تحقیقات زیادی نشون دادن که گروهی از مواد غذایی خاص می تونن باعث پیری، پیگمنتاسیون، حساسیت، جوش و حتی آکنه بشن! پس اگه پوست زیبایی
میخواین از این مواد غذایی دوری کنین:

 لبنیات
باید بگیم که درست خوندین! همه میدونن که شیر برای بدن خوبه، اما حقیقت اینه که این ماده کمی هم ضرر داره. محصولات لبنی مثل شیر، پنیر، بستنی و ماست مملو از هورمونها هستن. آکنه، پیری زودرس، پیگمنتاسیون ، همه به خاطر عدم تعادل هورمون ها در بدن اتفاق میفتن، پس اضافه کردن این هورمون ها توسط لبنیات مشکل رو بدتر میکنه. اکثر متخصصان پوست میگن اگه میخواین از آلاینده های هورمونی خلاص بشین باید لبنیات رو از رژیم غذاییتون حذف کنین. اگه میترسین به اندازه کافی کلسیم دریافت نکنین، بهتره بدونین اسفناج خیلی بیشتر از شیر حاوی کلسیمه.

 شکر
این کریستال های بی گناه و زیبا میتونن درخشش پوستتون رو گرفته و اون رو بی رنگ کنن. شکر به خاطر واکنشی به نام گلیکاسیون شناخته شده است. گلیکاسیون باعث میشه پروتئین مهمی که مسئول جوان و قوی نگه داشتن پوسته غیرفعال شده و در نتیجه چین و چروک ایجاد بشه. پزشکان و هنرمندان هالیوودی میگن میتونین شکر رو از رژیم غذاییتون حذف کنین تا در مدت زمان کوتاهی جوانی و زیبایی به پوستتون برگرده. کسانی که فکر میکنن با جایگزین کردن محصولات بدون قند میتونن این مشکل رو حل کنن، اشتباه کردن. این محصولات مشکلات جدیدی با خودشون میارن و هیچ تغییری در واکنش انسولین ایجاد نمیکنن. برای جوانی و زیبایی پوست تا جایی که میتونین مصرف شکر رو محدود کنین.

 مواد مصنوعی
حقیقت اینه که اطلاعات زیادی نداریم که ثابت کنیم مواد مصنوعی مثل رنگ ها، شیرین کننده ها، طعم دهنده ها، نیترات و مواد شیمیایی دیگه صراحتا باعث آسیب به شما میشن. اما میدونیم که اونا میتونن باعث آسیب اکسیداتیو به سلول های شما بشن؛ این مواد میزبان تعداد بیماری های داخلی شده و مشکلات پوست رو بیشتر میکنن. مصرف بیش از حد مواد غذای فرآوری شده که با مواد افزودنی تست نشده تهیه شدن، میتونه به بدن با روشی خاص صدمه بزنه. درسته که یه همبرگر شما رو نمیکشه، اما بهتره سعی کنین رژیم غذاییتون رو ساده نگه داشته و ۸۰ درصد مواقع از مواد طبیعی استفاده کنین.

 مواد غذایی سفید
آرد، آرد ذرت، و برنج سفید به طور قابل توجهی به پوستتون آسیب میزنن. آرد سفید و آرد ذرت توی هر چیزی از پاستا گرفته تا نان و اسنک ها موجوده و باعث اختلال در تنظیم انسولین میشن. این مواد غذایی ارزش غذایی خاصی نداشته و فقط به خاطر طعمشون مورد استفاده قرار میگیرن.
همچنین این مواد باعث میشن که میزان انسولین در بدن به اوج رسیده و هورمون استرس (کورتیزول) هم افزایش پیدا کنه. یادتونه وقتی نوجون بودین صورتتون پر از جوش بود؟ دلیلش این بوده که در اون دوره سطح کورتیزول خیلی بالاست. برای اینکه روند افزایشی این هورمون ها رو کنترل کنین از مصرف غذاهایی که شاخص قند خون و انسولین رو بیش از حد افزایش میدن خودداری کنین.

موضوعات: مختلف  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...