انحراف عملی و روحی و عقلی |
... |
اینکه خدا با ظهور حجّتش، درعالمی که ازظلم و جور پرشده، عدل و قسط را حاکم میکند، این عدالت در تمام ابعاد و مراتب انسانیت است.
????انسان اگر هر انحرافی پیدا بکند-انحراف عملی و روحی و عقلی-برگرداندن این انحرافات به معنای خودش، ایجاد عدالت است در انسانیت، یعنی اینگونه نیست که ایجاد عدالت فقط منحصر به حاکمیت باشد، منتهی حاکمیت وقتی که عادله میشود کمک میکند که این خصوصیات درونی هم راحتتر به عدالت نزدیک شود.
???? اگر نگاهمان به حاکمیت امام زمان و ظهور، فرهنگسازی قسط و عدالت، و فرهنگسازی مخالفت با ظلم و جور باشد، آنگاه هم در وجود خودمان باید این را تشدید بکنیم و هم در اطرافمان این فرهنگ عدالت طلبی و ظلم ستیزی را تقویت کنیم. باید یاد بدهیم که افراد همه اهل عدالت باشند، نه فقط امر بکند که اینجوری عدالت است، بلکه «لیقوم النّاس بالقسط»(الحدید25)، خود مردم اهل قسط و عدالت بشوند. عدالت را دوست داشته باشند و دنبال اقدام و اقامه ی عدالت باشند.
من که از سوز عطش در تب تابم مادر
تشنه ام تشنه ی یک جرعه ی آبم مادر
عجل آمد به سراغ من و در این دم مرگ
نه به بالین پسرم هست نه بابم مادر
ز غریبیم همین بس که مرا همسر من
کرده مسموم در ایام شبابم مادر
دست در دست کنیزان و به دست افشانی
ناله کردم ندادن جوابم مادر
گرچه از آتش زهرش جگرم سوخت ولی
بیشتر خنده ی او کرده کبابم مادر
آب مهر تو و آخر به چه جرم و گنهی
کرده اند منع ز یک جرعه آبم مادر
با لبی خشک و دلی سوخته از آتش زهر
یاد لب تشنگی طفل ربابم مادر
حسین میرزایی
بسیار جالب…
باتشکر از نظرتون دروبلاگمون
بازهم منتظرحضور گرمتون هستیم
با سلام
تشکر از حسن نظرتان
انشاالله همواره موفق و سر بلند باشید.
فرم در حال بارگذاری ...