آیا در دایره آداب انتظار, شیعیان وظیفه اشاعه دین اسلام رادارند, اگر بله به چه نحوی, و کوتاهی ما در این زمینه عقوبت خواهد داشت یا از توفیقاتمان کم خواهد شد, پایدار باشید

 

 

جواب: دین،  راه و روش زندگی صحیح است که از ناحیه خداوند به بشر هدیه داده شده است تا انسان بتواند با پیاده سازی تعالیم دین در زندگیش،  بهشتش را در همین دنیا ساخته و در آخرت هم بنا کند. این تعالیم در قرآن و بطون قرآن آورده شده است.

 

امام معصوم صاحب دین و مجری پیاده سازی دین در کره زمین است و به واسطه محبت بی نهایتی که به تک تک بشر دارد،  دوست دارد همه با این تعالیم آشنا شوند.

رکن اصلی دین،  امام زمان هر عصری است چون اوست که میتواند علوم و حکمتهای نهفته در قرآن را بیرون کشیده و در اختیار ما قرار دهد. صاحب دین،  مجری دین، مفسر قرآن، امام معصوم است و بطن دین،  معرفت خاص امام معصوم است.

اگر احکام را رعایت میکنیم،  اگر اعتقاداتمان را یاد میگیریم و…  همه به نوعی مرتبط با امام زمان ارواحنافداه است.

اول و آخر دین،  امام زمان ارواحنافداه است.

برای همین است که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بارها ما را به ثقلین سفارش فرمودند.

کسی که میخواهد کمک امام زمانش باشد،  نباید در خانه بنشیند و بگوید منتظر ظهور هستم.  بلکه باید مروج دینی باشد که حضرت ولیعصر ارواحنافداه به شدت دوست دارند در بین مردم رواج پیدا کند. لذا در کنار اینکه انسان متوجه روح خودش هست و دارد تزکیه نفس میکند،  باید خانواده، دوستان و اقوام را امر به معروف و نهی از منکر کند.

 

بزرگترین معروفی که انسان میتواند دیگران را به آن امر کند،  یاد و محبت امام زمان ارواحنافداه است و بزرگترین منکری که انسان باید دیگران را از آن نهی کند، غفلت از امام زمان ارواحنافداه است.

و اگر از دوستان و اقوام کسی را با امام زمان ارواحنافداه آشنا کردید،  در واقع توانسته اید او را از جهنم نجات دهید و در اصل یک شیعه امام زمان را نجات داده آید و حضرت را خشنود کرده اید. 

  پس از اینکه روح یک شیعه متوجه قلب عالم امکان شد،  کم کم جزئیات دین مانند احکام و… در زندگی او پیاده میشود.

لذا باید متوجه باشیم که امام معصوم یک مسئله حاشیه ای و جزئی از دین نیست.  چیزی که متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم این است که منبری های عزیزمان،  متوجه این مسئله نیستند و گاها حتی کلا از وجود مقدس امام زمان ارواحنافداه در کلامشان فراموش میکنند.

لذا کسی که میخواهد کمک امام زمان ارواحنافداه باشد برای ترویج دین،  باید مروج نام و محبت و معرفت نورانی حضرت باشد.  باید ریشه اصلی و آن کانون گرم معنوی را ترویج کرد.

 

اگر دقت کنید،  تاکیدمان روی محبت و معرفت نورانی حضرت است.

منظورم مقالات پیچیده فلسفی و نظریات و چرندیات فلاسفه مختلف نیست.

اگر کسی صادقانه برای ترویج نام امام زمان ارواحنافداه قدم بردارد، خیلی برکات دارد.

 

 

موضوعات: اهل بیت(ع)  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...